Verksamhet

Logosmappen

Föreningens huvudsakliga verksamhet har ända från början varit evangelisation på Internet via Logosmappen. Arbetet utförs som frivilligt, oavlönat arbete. Vi hälsar nya medarbetare välkomna. Det finns olika typer av arbetsuppgifter, från arbete med texter, typ skanning och korrekturläsning, till webbsidor och databaser.

Biblion

Tidigare ordnade Föreningen gudstjänst- och bibelstudieverksamhet, men numera hålls dessa i olika församlingars regi.

Tidningen Logos

Från 2003 har Föreningen gett ut tidningen Logos, normalt i tre nummer per år. Alla nummer finns att ladda ner som pdf. Tidningen innehåller uppbygglig kristen undervisning, utblick över aktuella händelser i Finland och de nordiska länderna samt verksamhetsinformation.

Tidningen utkommer inte längre med nya nummer.

Afrikahjälpen

Gottfrid Sirén har tagit initiativ till Afrikahjälpen, som är en ekonomisk handräckning till ungdomar i Tanzania med akuta svårigheter. Hjälpen går via Barbro Finskas-Mushendwa, bördig från Jeppo.

LogosDirekt

Det finns en hel del inspelningar av predikningar, bibelstudier och föredrag i LogosDirekts arkiv. Direktsändning ordnas vanligen när Föreningen ordnar egna kurser. S:t Johannes evangelisk-lutherska församling använder motsvarande teknik för sändning av gudstjänster och bibelstudier. Den sökbara databasen OUS innehåller en stor del av arkivet.

Verksamhetsberättelser

Verksamhetsberättelser finns i pdf-form ända från starten 2001:

1. Verksamhetsberättelse för 2001

2. Verksamhetsberättelse för 2002